Storm - 2005 - Imponerande inledning



Efter de första inledande och mycket imponerade scenerna var jag beredd att utdela ett mycket högt betyg åt den här filmen! Det är en mycket actionfylld sekvens som luktar hur mycket Hollywood som helst och faktiskt är riktigt snygg! Tyvärr byter filmen karaktär efter detta och blir något den initialt inte var. Jag vill inte påstå att det blir en dåligt genomförd film, men den får en annan stil och inriktning och flyr bort från det som från början greppade tag i mig så hårt. Det som återstår är en mycket metaforisk film och det är lite synd att man nöjer sig med det. Man kan visserligen argumentera för att det är ett genomtänkt manus med flera bottnar men jag tycker snarare att man gör det lite lätt för sig. Det är tämligen uppenbart vart det till slut barkar och man serverar allt för mycket information på silverfat för min smak. Det som började helt suveränt decimeras till slut till något som inte når ett slutbetyg högre än ”helt ok”.  

6/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar