Recension: Johnny English Reborn – 2011





Jag minns inte mycket av den första filmen men jag kommer ihåg att jag fann den underhållande. På det planet är de här filmerna ganska lika men jag tycker inte riktigt att den här är lika dum som sin föregångare. Det är svårt att förklara men jag tycker det här känns som en mer seriös komedi och den känns på många sätt mera genomtänkt. Bond-referenserna är förstås slående och det vore väl märkligt om inte agentfilmernas agentfilm skulle agera förebind när det vankas parodi.

Jag tycker att Rowan Atkinson är en utmärks skådis här och det är synd att han får så få möjligheter att visa det. Inte för att jag har råkoll på hans filmografi men på något sätt är han tyvärr förevigt förknippad med rollen som Mr Bean, en rollfigur som jag personligen inte är särskilt förtjust i. Visst finns det likheter här och ingen kan hålla masken som Rowan Atkinson även om situationen omkring honom är fullständigt absurd!

6/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar