Recension: Silent Assassins



Jag har väl redan nämnt det vid flera tillfällen, i stort sett vid samtliga tillfällen då jag har skrivit om en film som Linda Blair medverkar i, men jag har någon konstig fascination för henne. Den här har Linda Blair på omslaget och visst medverkar hon, men det inte mycket inte. Istället är det frågan om en mycket liten roll i en film där istället Sam Jones och Jun Chong har huvudrollerna. Vidare är det en actionfilm med lite karatesparkar här och där som andas till ChuckNorris vibbar (Tänk A Force of One eller så) som har en B-aktig charm även om den är seg och verkligen inte särskilt välspelad. En biokemist kidnappas och tvingas dela med sig av sina kunskaper för att en gangster ska kunna tillverka ett biokemisktvapen. En ganska stereotypisk handling och en ganska stereotypisk film som jag kanske inte kommer att se om på ett bra tag. Men Linda Blair är som sagt med och det var egentligen en enda anledningen till att jag köpte och såg den och det får väl räknas för något. 

4/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar