Recension: Paranormal Activity 3 -2011



Paranormal Activity 3
Regi: Henry Joost, Ariel Schulman
2011
Horror

Jag avgudade den första filmen i den här serien, del 2 var inte i närheten av den första filmens originalitet och den här… ja, inte lever den upp till första filmens spänning inte! Däremot är det en stabil film som håller sig bra inom sitt universum. Emellanåt är det väl lite ologiskt att huvudpersonerna fortsätter att filma, tyvärr lider den här typen av film ofta av det problemet – logiken brister när allt ska filmas till varje pris. Det spelar ingen roll vad som händer runt om kring, den där kameran måste släppas runt på oavsett!

Förutom detta har jag dock inget att klaga på. Det här påstås vara filmen som ska ge bakgrundshistorien till varför allt började och det kanske den gör, jag ser bara inte det så. Jag tycker snarare att det är en hemsökningshistoria såsom vilken av de andra som helst. Låt vara att den här inträffade först… det spelar mig inte det minsta roll!

Jag tänker hålla den här recensionen kort eftersom jag inte känner att det finns något nytt att orda om. Det är samma sak om igen och ungefär i samma kvalitetsmässiga härad som tidigare. Gillar man de andra filmerna lär man även gilla den här, om inte så lär inte den här rendera i några nya fans…

6/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar