Recension: Super Cyclone – 2012 - Jättestormen från dårhuset!


Ed Wood hade trivts som fisken i vattnet med ett bolag som The Asylum. Vid första anblicken verkar deras produktioner inte var hur billiga som helst. Det ser åtminstone välgjort ut när det gäller bildkvalitet och kameraföring och sådana saker. Strax inser man – varje gång – att det är värdelösa skådespelare, urusla datorgenererade effekter och skrattretande manus. Ska man vara seriös finns det inget med det här som är bra, men jag kan inte låta bli att fascineras av det, jag blir underhållen av kalkonvärdena och så är det bara…

Handlingen är enkel. Eller det vet jag inte om den är egentligen. Man verkar krångla till det med en massa tekniska och naturvetenskapliga termer som jag inte riktigt har koll på. Men grundpremisserna är i alla fall enkla. En oljerigg borrar i en magmaficka, vilket innebär att temperaturen i havet höjs, vilket i sin tur skapar turbulens i luften eller nåt sånt. Dessutom lär det finnas en metangasläcka i närheten som hotar att spränga allt i luften vilken minut som helst. Turbulensen eskalerar och snart hotas hela Kalifornien av en supercyklon!


Underhållningsvärdet är som sagt högt men är du ute efter en film som du kn ta seriöst och på allvar ska du välja något annat. Det här måste vara en av de värsta filmerna som någonsin kommit från The Asylum. Jag låg i soffan och småfnissade mest hela tiden. Att betygsätta den här filmen vore orättvist…




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar